Alla inlägg under december 2012

Av Jessica - 15 december 2012 23:36

Så här vid jultid saknar jag min morfar och mormor som alltid gjorde julen så speciell för mig och min lilla syster. Dom gjorde ju alltid dagarna speciella för oss eftersom vi var minst av dom fem barnbarnen. Men just runt jul brukar jag tänka på hur vi alltid fick vad vi önskade oss, och när vi sov över dagarna innan jul så brukade vi koka julgröt till tomten och sedan gå upp på vinden och ställa en tallrik till honom där uppe med ett glas must och en skinksmörgås. Sen hur morfar alltid glömde lämna skeden på vinden och fick gå upp och lämna den där. i dag vet vi ju att han gick upp och åt upp allt   . Sen fick vi alla i familjen ett varsitt special paket med saker morfar hittat i kylskåpet och slagit in i julpapper. Varje år sa han att i år blir det inget sådant paket, men vi visste att dom sedan kommer att ligga under granen. Kunde vara saker som inlagdgurka, potatisar, senap och en tejprulle. Önskar att mina syskonbarn hade fått träffat dom. Skulle vilja få prata med dom som vuxen.

Morfar och mormor gjorde alltid sådana saker för oss.


Saknaden är overhört stort även efter alla dessa år.   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag och mina enormt stormiga tankar.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards