Alla inlägg under oktober 2009

Av Jessica - 28 oktober 2009 23:34

 

Jag är så grymt förvirrad....Hur ska mannen ha det? Antigen ska vi bara ses och ha sex, eller så ska vi ses å typ dejta...eller ska vi ses å vadå?..igentligen klagar jag inte..men jag vill ha något konkret som säger vart vi är påväg eller om vi stannat vid bara sex...och om det bara var sex skulle jag fatta...vill ju gärna ha det med honom med...men det är ju allt som är innan och efter jag inte fattar...allt mys, som tex bara ligga i sängen i två timmar och hålla handen, eller bara mysa framför tvn och varför jag promt inte fick åka tåg hem, utan han var tvungen att köra mig hem...12 min på tåget hade jag inte dött av....vadå är det lättare nu när han vet att han ska åka till Afghanistan i maj?...varför???...jag gillar så mycket att få vara nära honom och mysa...jag saknar inte något igentligen, men för fasen hur ska karln ha det...schiesse, schiesse, schiesse....fast i går natt, jag ska inte klaga...åå så mysigt det var, mmm...han tvinga mig att se på en skräckis..The Mist, hoo herregud...men han bara skratta och sa att snart knockar du mig om du inte sitter stilla...man kan inte sitta stilla när (någon) sitter och skärmmer än, när man tittar på äckliga filmer ;-P

 

Nu sitter jag här i alla fall och skrattar åt Jay Leno, älskar hans show...den får än alltid att skratta och le även om man är ledsen eller arg =)

Idag när jag kom hem så åkte jag och min systerdotter/guddotter Sofie med bussen till marieberg och sen träffa vi dom andra där, alltså syrrorna, morsan, Louise och Hannes...Var väldigt trevlig, men jag och sofie stanna längre på M-berg och åt på mac...=)

När jag kom hem fick jag veta att jag fått en timanställning på hyresgästföreningen, jobba kvällar och det passar ju mig perfekt..jippi, jippi...grattis jessie, tackar jessie, det gjorde vi bra ;-) hihi....Nu behöver man inte oroa sig allt förmycke...nästa steg är en lägenhet....Så det har varit en bra dag i dag....Nice =)


Av Jessica - 26 oktober 2009 00:02


I går på förmiddagen kom syrran med barna och som vanligt blev det fullt ös =)

Hannes världens sötaste 5 åring hade beställt pankakor av mormor. så då var det bara att hon gjorde det, lite annorlunad lördagsmiddag..men vad gör det...gott var det i alla fall! Och innan dom komhade johanna bestämt att hon skulle ha en halloweenfest för kidsen, men då kom vi på att det är ju nästa helg, fast det blev det ändå och snacka om att dom hade kul...hemliga rummet :-P med lite monster och godis...Sen på kvällskvisten tog jag en promenad med Anna och titta på folket som var ute på krogen...som vanligt hade vi en lång diskution om livet och att allt är ett enda stort givande och tagande i dagens samhälle =)...när jag kom hem blev jag bjuden på vin och jenny och jag satt upp länge och skratta...trötta var vi i morse!...Idag var jag, Johanna, Jenny och Therese på relaxen på Gustavsvik, gissa om vi hade det härligt..bada bubbelpool, åt gott, ångbasta och sola...kan man be om mer?...så då måde vi bra när vi gick där i från!...

Men nu sitter jag mest här och mår illa, jävla halsbränna...schisse...

Hittade en fin dikt som på något vis berättad vad jag känner just nu, men orden som kärlek och han har nån annan är inte det jag känner...tänkte mer på att jag alltid faller för fel person...


Men läs och njut =)


Någon

 

I mörkret sitter jag här

Tänker på Någon jag håller kär

Svårt att skriva med ögonen i tårar

Denna Någon mig omedvetet sårar

Tittar ut, det är en regnig dag

Någon mer som är ensam, förutom jag

I detta liv finns ingen rim och reson

Varför faller jag alltid för fel person

Denna Någon mig inte ser

Kanske som vän, men inte mer

Hur skall jag få honom att veta

Jag inte längre efter andra vill leta

Någon annan han håller hjärtat nära

Hur kan jag bli hon, det vill jag lära

Var gång vi ses, mitt hjärta blir rivet

Med honom vill jag leva resten av livet

Hur skall jag våga säga vad jag känner

Att Någon i mina tankar var dag ränner

Sist vi sågs, jag log och teg

Varför har jag alltid varit så feg

Att jag denne någon älskar, det är klart

Tokig blir jag om inget händer snart

 

/http://personal.inet.fi/koti/jonas.karlsson/sidor/dikter/somebody1.htm

 


Av Jessica - 20 oktober 2009 21:10

Jahaja då var ännu en kurs på Astarcan gjord, lika roligt och intressant denna omgång. Tycker nästa alla kvinnor borde ta den. Även om man inte vill starta eget, så är den jäkla bra för självförtroendet och den ger inspiration som attans till annat också....en helt superbra kurs =)

Efter dom 3 timmarna gick jag hem och satt mig å läste, sen kom morsan då följde jag med henne till affären och köpte en Julmust, min älsklingsdryck är återkommen och jag måste väl ärligt erkänna att jag är enormt beroende av julmust!! I går tog jag en nästa 2 timmars promenad runt i mina gamla kvarter, nämligen i väster i Örebro....och vad gör jessica, vad gör jessica då..joo hon går vilse..ja menar hallå...hihi allt bara för att jag testade en ny gata, har ju gått den vägen så många gånger innan...men men när jag väl kom till en gata jag kände igen bestämde jag mig, för att ta å gå in på en till gata som jag åter inte gått på :-P. Då var ju problemet där igen hihi, lika lost på väster som 5 min tidigare. Fast det bästa med väster är, att hur man än gör så kommer man i alla fall tillbaka till samma ställe :-D

 

 

Men ändå känner mig bara så jäkla deppig...usch, fy å blää tror jag satt minst i 20 min och grät i går natt....jag vill bara försvinna, vill inte höra att jag är så skittrevlig och kul...jävla arsel, helvetesfan...nu skiter jag i det här..jag förtjänar tydligen inte att vara  lycklig eller hitta nån som skulle kunna tänkas tycka om mig äns lite....fan, fan, fan....hatar det här, känner mig inte alls glad längre...nej varför skulle jag få vara glad och ha nån som gillar mig tillbaka...samma visa varenda jävla gång, måste ju vara något stort jävla fel på mig...hatar det här...FAN!!!

Av Jessica - 18 oktober 2009 19:54


I helgen blev det bio med Johanna och Therese, vi kolla på bröllopsfotografen. Visst var den bra och vi fick skratta, men liet besviken blev jag...hade nog tänkte mig att den skulle handla om något annat och att den skulle vara bättre!...Men var jätte kul att gå ut med dom två toktollarna =)

I dag blev det två promenader ute i det fina höstvädret med Johanna, den första gick vi bara å prata och plocka kastanjer, den andra blev det mer ta kort på varandra och rasta Lennart =) blev den del bra bilder....I går natt fick jag sådana mysiga sms...dom ska bara utföras också,hihi...oja det ska jag nog göra.

Sen satt vi hela familjen och kolla på Marley and me, shit vad jag tjöt, i hela 20 min...dom borde inte på göra sådana filmer. Haha inte lätt inte!... I morgon ska jag ut och äta lunch med Ida, var så jäkla länge sedan jag träffa henne...Min mys Ida. På Tisdag är det dags för kursen igen, ska också bli skoj tycker jag...Och tror bestämt att det måste tränas mer denna vecka. Ska bli skönt.

 

Nej nu gäller det att tänka om här känner jag!....Tror att detta kommer funka, vi kommer bara ha kul och massa mys i hop och det är det jag vill ha just nu. Sen få jag hitta nån annan sen. =)

Sen, sen, absolut sen...när jag lekt av mig med honom först!...eller...mmm jodå...

Av Jessica - 15 oktober 2009 16:00


I dag har jag varit på kurs...Astarcan (new business for women), så himla bra var det. världens goaste kursledare Karin...hon är så naturlig, bara pratar och skrattar. Och eftersom kursen bara är för kvinnor så märks det att alla lyssnar på varandra och vågra fråga. Det roliga är att när det bara är för kvinnor då blir det på ett helt annat sätt. Hur många män skulle ta med sitt barn på kurs å alla karlar blir helt till sig och ska hålla å hjälpa till...Det bästa var att i stället bara för att sitta och lyssna hela tiden så satt vi som vid "cafebord" med kaffe och pratade med varandar om allt vi vill och hur vi ska får fram det! Kanoners och passar verkligen mig som inte är någon pluggmänniska.

I går var jag ute och fria min kusin som fyllde 27 år...det var hon, två vänner till henne och jag. Vi var ute på pacos och åt..gott och jaa trevligt =)..."sen har vi en tacobuffe för 169 kr"..tror servetrisen fick provition för varje gång hon fick någon att äta av buffen...folk hann fasen inte sätta sig eller kolla genom menyn innan hon var framme och påpeka detta...hihi till slut blev det ett skämt och vi körde med det hela tiden! Vi åt ju av buffen, visst det var mycket man, men var fan inte värd 169 kr och jag skulle inte kalla det tacobuffe, mer detta är rester vi har över! :-P

Sen i veckan har det blivit några promenader ute i det fina höstvädret med Lennart hunden. I morgon ska jag till jobbcochen och kolla vad det finns att söka för jobb och vad hon tycker om min nya CV..ingen träning denna vecka och det är synd faktiskt. Hade varit skönt.....men men får ta och ordna till det nästa vecka så jag kommer i väg....

 

Ja du kan ju ta och fundera....men tror fan det är jag som funderar mest....skit i det i stället åk iväg och lek militär i stället, så tar vi det när du kommer hem...men jag skiter i det snart...vill du inte så vill du inte, så jävla enkelt är livet!...jag vill inte slösa min tid på nån som inte vet!....

 

Av Jessica - 8 oktober 2009 23:56

Förra söndagen vad nog den bästa i hela mitt liv. Jag och Jonas hade såå himla mysigt, låg i hans famn hela kvällen/natten och titta på film. Kunde inte bli bättre, plus att han står ut med min humor och mina plötsliga agressiva utfall när han ska kittla min OOO så känsliga nacke..haha jag slog honom rätt hårt med kudden rätt i ansiktet och skrek nog nånting samtidigtTungan ute. Men han bara skratta och fortsatt...

Fuck nu vet jag inte längre....helvetesjäklaapafan...Allt var så bra i måndags när han körde hem mig och på kvällen när vi sms...bäver....Å så sms vi varandra igår (han började) när jag var på krogen och vi skratta och allt. Men nu skicka jag ett sms å tänk om han tycker jag är väldigt på...shit.....Fan jag säger det att det är fan bättre att vara singel och slippa alla dessa saker...då vet man ju fasen var man har alla...skit, skit, skit...asså det här är utanför mina kunskaper om dejter och killar och förhållanden och allt, fanåhansmoster lixom! Grejen är ju den att varje gång jag har dejtat och träffat en kille då har jag ju redan vid första eller andra dejten  bestämt mig för att dig ska jag inte ha för DETTA är felet med dig...Men jag har ju inte hittat nått fel på Jonas, jag vill ju fortfarande se honom, träffa honom och ha honom nära....så här jag inte känt på 4 år för någon! Vad händer nu lixom, vad gör jag nu?...schisse...(hur många olika svordomar kan man få in i en blogg?)...nej det känns som jag gjort bort mig....satanigatan...Men asså alla andra människor i välden bara blir i hop med folk å det verkar ju så så jävla lät! jag vet någon stanns djupt inne, att så är det ju antagligen inte är så. Men just nu är jag icke postitiv...Sen kanske man inte ska överanalysera som man brukar göra som tjej och prata så mycket om det med sina tjejkompisar..men dom hjälper faktiskt till att lösa problemet eller få en att tänka på ett annat sätt!....Hoooo jaja, jag måste lixom hoppas att jag gör rätt och att jag överdriver dessa känslor och tankar.

Av Jessica - 4 oktober 2009 19:06

Gud jag är så jävla nervös. Ska hem till Jonas snart och titta på film...andra dejten...hoo...min magen har 10.000 fjärilar där inne som flyger runt i ett enda stort kaos...jag kan knappt andas Tungan ute hihihi, så här nervös var jag ju inte förra gången...är nog för att vi ska åka hem till hans lägenhet i kumla...det kommer säkert gå jätte bra och vi kommer säkert ha super trevligt, men det är ju just den här stunden innan han kommer som är jobbig!..hoo...Tag ett djupt andetag och tänk positiva tankar, så blir allt bra sen.

Av Jessica - 2 oktober 2009 01:25


Det är något med den här filmen som får mig att må bra =), tänk att kunna göra in egen man! Varför inte lixom? "I could show you my favourite obsession. I've been making a man with blond hair and a tan, And he's good for relieving my tension"....hihi way not people, men stryk det där med blond, och tänk snaggad eller mörkhårig :-P.

Hmm tror att det här men män har börjat ta över mina tankar, vet inte om jag gillar det. Jag har ju alltid varit glad över att kalla mig själv självständig eller åtminstone inte beroende av karlar och deras enormt dumma tankar. Finns det några mer komplicerade och svåra varelser i vårat universum? Det har jag svårt att tro....Dom verkar vara helt nollade när det gäller tankar, känslor och hur man förmedlar dessa saker. Ska det vara så svårt att berätta vad man tycker och tänker, eller åtminstone svara ärligt på saker och ting...jag vet inte är inte ett svar!

Ibland undrar jag omjag har förmånga krav. Men jag vill inte tro det och må så är fallet då är det för att jag varit singel förlänge och träffat för mycket underliga grabbar eller att dom är nån annan än vad dom vill att man ska tro. Och då bli man fan kräsen, va fan ska man ta då om alla bra killar är upptagna...ska det vara så svårt att bara förstå att vi tjejer igentligen inte kräver mer än ärlighet, närhet och lite hjärta...Men jag håller fortfarande hoppet uppe när det gäller jonas (militären) hihi....Fast även han har sina sidor just nu. Jag vet att detta låter löjligt men jag tänker fanken inte vara den som frågar efter andra dejten. Jag fråga först, nu är det hans tur. Dessutom var det ju inte ens meningen att bjuda ut honom på dejt, första gången...jag ville ju det men hallå....jag tycker att han ska fråga inte jag...och jag vet (igen) att det låter töntigt, men det är mannens sak att göra inte min....för man vet ju att frågar man eller smsar en gång för mycket ja då är man påhängsen eller desperat helt plötsligt! Men vad fasen ska man göra då när dom aldrig kommer till saken lixom. Hmm men vad hände? Jo jessie lyckades fråga till sig en till dejt..Va Fan också...jaja nu ska vi på dejt på söndag, på sätt och viss är det positivt, men han får det att låta som att jag är desperat, men han skoja och jag skoja och sen blev det fel och va fan.....HELVETE ;-)...hans förklaring är att killar inte alltid heller vill vara den som fråga, men han ju förfasen inte frågat alls! Blev ju inte alls som jag tänkt mig ju. Men men söt är han i allafall =)...Fast Irriterande. Vet vad ni tänker (om någon läser detta) hur ska hon ha det? Ja det vet inte jag heller..säger ju att jag är virrig haha...

 

Håll tummarna på söndag i allafall.....=) 

Presentation


Jag och mina enormt stormiga tankar.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards