Alla inlägg under december 2009

Av Jessica - 28 december 2009 22:07


Det är något jävligt tillfredställande med att tvätta håret har jag kommit fram till...är nog för det är så härligt när det är rent å mjukt.... 


I går var jag med Johanna på bio, kolla på Old dogs, så jäkla bra asså...skratta så jag grät....men allt förstördes nästan av kärringen brevid mig som (jag lovar!) hon skratta inte, hon skrek som fan och åt allt, även dom seriösa delarna i filmen...då satt hon, "ååå så roligt, aaaa, ååå så roligt aaaa." jag höll på å få tuppjuk...tant, visst alla får skratta på sitt sätt. Men man måste ju fan hejda sig lite i bland!!!....

innan det fika jag med syrran och snacka lite....i går var ju första dagen hemma efter julen. som var så himla mysig där nere i M-lund.

På jobbet är det som vanligt, förutom att ingen svarar just nu, varken innan jul eller efter jul....hoppas det blir bättre nästa år!!!




Näää nu har jag bestämt mig, nu skiter jag i allt som heter, kärlek, romans å killar...det tröttsamma är att jag drömmer ju om skiten, hel jävla tiden.  Varenda jävla natt...känns så jävla pissigt.

Och det gör så ont att jag aldrig lyckas träffa rätt heller....och inte blir det bättre av att man precis börjat om med p-pillrena så att hormonerna svallar som jävla vågor upp och ner...vet att jag måste hålla dom under kontroll, med är så jäkla svårt när jag redan är arg och ledsen..jag vill så gärna komma på ett sätt och så slänga ut allt, så det försvinner....vill helt enkelt ha ett utlopp för mina känslor...jag vet inte heller varför jag fick alla dessa känslor just för honom, men det bara blev så...och det suger kuk...men fan...jag har rätt att vara ledsen och arg, på både honom och mig själv...fast det bara varit en så kort stund....och kanske just därför ännu mer rätt att vara det!!!.......

  det gör ju ont i alla fall ju........


Av Jessica - 27 december 2009 02:08


Hoo shit det där gjorde såå jävla ont, trodde jag hade kommit över det, men såg helt plötsligt att han fått facebook och samtidigt spelade travelin´soldier med Dixie Chicks på spootify, helvete tårarna bara kom som fan och hela mitt hjärta kändes som det skulle spricka och försvinna....helvetesjävlaskit, känner mig så jävla löjlig!! Men i går var det exakt en månad tills han åker! så jag har tänkt väldigt mycket på honom dom sista dagarna. Men som sagt jag trodde faktiskt att jag var över det hela.....


Two days past eighteen
He was waiting for the bus in his army green
Sat down in a booth at a cafe there
Gave his order to a girl with a bow in her hair
He's a little shy so she gives him a smile
And he said would you mind sittin' down for a while
And talking to me,
I'm feeling a little low
She said I'm off in an hour and I know where we can go

So they went down and they sat on the pier
He said I bet you got a boyfriend but I don't care
I got no one to send a letter to
Would you mind if I sent one back here to you

Chorus: I cry
Never gonna hold the hand of another guy
Too young for him they told her
Waitin' for the love of a travelin' soldier
Our love will never end
Waitin' for the soldier to come back again
Never Born to be alone when the letter said
Soldier's coming home

So the letters came from an army camp

From california then vietnam
And he told her of his heart
It might be love and all of the things he was so scared of
He said when it's getting kinda rough over here
I think of that day sittin' down at the pier
And I close my eyes and see your pretty smile
Don't worry but I won't be able to write for awhile.....

Av Jessica - 7 december 2009 21:59


Helgen började med attt jag tog tåget till mariannelund, och efter många byten och tågförseningar kom jag äntligen fram hel med hjälp av taxi, som SJ betalade!

Sen gick jag in på bobinen och hälsade på alla gammla rävar och drack en koppkaffe med dom. efter det hämta jag tjejerna på skolan och gick hem med dom. På kvällen blev det tacos, och öl med syrran och peter.

På lördagen var det myspys med Louise, Sofie och Hannes. Lille mannen hannes och jag spelade klart hela Ben 10 tvspelet....bra moster och hannes...gullungen min.....saknar dom som en tok. men det är ju snart jul ju!=)

Söndagen blev det fika med alla i familjen Frode. Sen tåget till linköping och där hämta pärona och Johanna, mig. Mat på macidoncan och sova i bilen....

I dag har det jobbats och varit på promenad med syrran och ätit munkar till kaffet. och lyckats göra bort mig, nice måndag asså....schisse!!!!


And when the stars are shining brightly
In the velvet sky,
I'll make a wish
Send it to heaven
Then make you want to cry..
The tears of joy
For all the pleasure and the certainty.
That we're surrounded
By the comfort and protection of..
The highest power.
In lonely hours.
The tears devour you..
I want to stand with you on a mountain,
I want to bathe with you in the sea.
I want to lay like this forever,
Until the sky falls down on me...

Av Jessica - 3 december 2009 22:25


Jaha ja, i morgon ska man åka tåg till M-lund. Känns konstigt för typ 8 månader sen åkte jag till örebro på helgbesökt och höll på så ett helt år, hihi i morgon åker jag åt andra hållet......Konstigt vaaa ;-P...hehe älskar robert gustavsson....åå i går på väg hem från jobbet, så tappa jag bort ett finger...shit asså jag hade bara 4 fingar och vanten satt ju jätte konstigt :-s...tills gabbi löste problemet, vänd på vanten hahaha....hur blond får jag bli :-P hehe, om man frågar mina vänner, tydligen väldigt blond!!! Hur somhaver vad ska jag gör i mariannelund? jo jag ska vara barnvakt till mina tre änglar och världens sötaste syskonbarn....och träffa min syster och hälsa på Elin, saknar den bruttan som fan asså, känner nog inte en människa som har så sjukt lik humor som jag :-P haha...tror dom på bobinen i bland önskade att jag och elin jobbade på olika ställen...men dom skratta allt dom med när vi satt igång....huja....


Till ovissheten

Den spräckande borren
det framrusande vidundret
som övervinner alla hinder
stiger som Fenix i omloppsbana runt döden
Min lilla, så vän och oförstörd
du ursäktar dig inte
sträcker dig och stiger mot höjden
genom lager av gamla skorvar
Mina sår är mitt medvetande, min existens
mitt blod är min kärlek
mitt kommande förfall
till ovissheten
/http://avgrundsdikter.blogspot.com/2009/04/till-ovissheten.html

Presentation


Jag och mina enormt stormiga tankar.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards